Ja! Accra ! - Reisverslag uit Accra, Ghana van Hester Apeldoorn - WaarBenJij.nu Ja! Accra ! - Reisverslag uit Accra, Ghana van Hester Apeldoorn - WaarBenJij.nu

Ja! Accra !

Door: Hesterapeldoorn

Blijf op de hoogte en volg Hester

18 Oktober 2011 | Ghana, Accra

Eergisteren ben ik goed en wel aangekomen in Accra. Door een vriendelijk gezin in Accra werd ik hartelijk ontvangen met: een boterham met pindakaas! Blijkt dat ze hier heerlijke pindakaas maken, haha. Met eten gaat het hier dus wel goedkomen. Tussen de nieuwsgierige kinderen wachtte ik op de andere vrijwilligers.

Gisteren heb ik samen met de Ayo (een andere vrijwilliger) en Evans (hij werk voor Meet Africa) de stad verkend. Eigenlijk zou ik gisteren al afreizen naar Tamale, maar mijn tweede tas (met cadeautjes etc.) is helaas in Frankfurt blijven staan (ofzoiets). Helemaal niet zo erg, want nu heb ik alle tijd gehad om Accra te bekijken met Evans als onze gids. Heerlijk is het hier. Met een grote grijns hobbelden we achter Evans aan over de markt. Overal lopen vrouwen met schalen met vanalles en nog wat op hun hoofd (eieren, zakjes water, popcorn, groenten, en nog veel meer dat ik niet altijd thuis kan brengen). Het is hier warm, maar dat vind ik juist heerlijk. We worden regelmatig gedag gezegd: Hey Blondie, how are you? Sommige kindjes zijn bang voor me, maar als ik lach, komen ze toch voorzichtig dichterbij. Gistermiddag heerlijk op het strand gezeten. De avond hebben we op het vliegveld doorgebracht om op de tassen te wachten. Vanavond weer proberen, komt wel goed hoor.

Vanmiddag nog naar een grote markt. Ben beniuwd, ik kijk steeds mijn ogen uit. Morgenvroeg vertrekken we dan eindelijk naar Tamale.

Ik kan nog veel meer vertellen, maar de tijd is bijna op. Binnenkort weer meer. X

  • 18 Oktober 2011 - 14:06

    De Boompjes:

    Oh wat heerlijk te lezen dat je er bent en dat je overduidelijk geniet!

  • 18 Oktober 2011 - 16:04

    Veertiger:

    Top dat je er bent of bijna op de plaats van bestemming.
    Blijf genieten!!
    Dikke kussen

  • 18 Oktober 2011 - 20:45

    Floor:

    Appie! Wat fijn om van je eerste dingen te lezen! Lekker he warmte?! Zie helemaal voor me hoe het daar gaat. Blijf schrijven hoor! Veeeeel plezier in Tamale. Hopelijk MET cadeautjes! Dat komt wel goed, want.....you know it!

    Geniet!
    x Floor

  • 18 Oktober 2011 - 20:56

    Els:

    Ben benieuwd naar het vervolg
    liefs

  • 19 Oktober 2011 - 10:06

    Karen :

    Ha Hester,
    Wat leuk om je verhaal te lezen. Zo herkenbaar allemaal. Ik hoop dat het goed is gekomen met de 2e tas, maar dat zal wel. Het lijkt soms heel chaotisch in Ghana, maar via, via, via komt er altijd een oplossing. In Tamale kunnen we je van harte de Giddipass Crest aanbevelen als restaurant. Lekker bovenop op het dak genieten van je maaltijd. We zijn benieuwd naar het vervolg van je reis en natuurlijk zijn we helemaal nieuwsgierig of het je lukt om de cadeautjes in Bolgatanga af te leveren.
    Heel veel plezier. Groeten van Karen, John, Sacha en Ylja (uit Hulshorst)

  • 19 Oktober 2011 - 18:01

    Hellepel:

    Dank voor je verjaardagsSMS!!!!
    Ik zie toevallig hiernaast een link naar tnfsh. Altijd prettig om alvast te weten hoe we snel en goedkoop achter je aan kunnen (als het echt niet langer zonder je gaat).
    Liefs!

  • 19 Oktober 2011 - 19:22

    Cecile Marsman:

    Hallo liefie,

    Fijn dat je pindakaas kunt eten !
    Wat een leuke bijkomstigheid.
    Ook heel fijn om te lezen dat je goed bent aangekomen, zij het dan zonder cadeautjes.
    Blijf plezier hebben en schrijven. We blijven graag op de hoogte. Dikke knuffel van Jos en mij.

  • 20 Oktober 2011 - 07:13

    Marcia:

    Het is hier koud, nat, donker en het waait. Meer over het strand svp. En een foto plaatsen. Meer vraag ik niet.

  • 20 Oktober 2011 - 13:31

    Marga Rotteveel-Aben:

    Klasse Hester, de reis is begonnen.
    Met plezier ga ik je volgen.
    Liefs,
    Marga

  • 21 Oktober 2011 - 11:16

    Merel:

    Meis, het avontuur is begonnen! Ik blijf je hier volgen en wens je vooral heel veel plezier toe!
    Liefs Xx

  • 26 Oktober 2011 - 20:18

    Loïs:

    Hé joh, Hester, zit jij lekker in Afrika? Ikke = jaloers! Ga een dezer dagen je blogs even lezen. Ben heel erg benieuwd hoe je het vindt.
    Heel veel plezier daar!
    X Loïs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hester

16 oktober 2011 vertrek ik naar Ghana om daar vrijwilligerswerk te gaan doen. In Bolgatanga ga ik seksuele voorlichting geven aan jongeren.

Actief sinds 25 Sept. 2011
Verslag gelezen: 338
Totaal aantal bezoekers 13255

Voorgaande reizen:

16 Oktober 2011 - 30 December 2011

Ghana 2011

Landen bezocht: